LARXPERIENCE
AKTUálně
Webový portál - vše na jednom místě
Webový portál - vše o výstupech projektu, o metodě LARP, o konkrétních možnostech využití a vyzkoušení ve vaší škole či organizaci. Klikněte a dozvíte se celou řadu zajímavostí a praktických informací!
larxperience.com
Webový portál - vše o výstupech projektu, o metodě LARP, o konkrétních možnostech využití a vyzkoušení ve vaší škole či organizaci. Klikněte a dozvíte se celou řadu zajímavostí a praktických informací!
larxperience.com
Konference "LARP - netradiční metoda ve vzdělávání"
Dne 25.8.2020 proběhla konference, na které byly představeny výstupy projektu. Konference se zúčastnili zástupci z řad učitelů, pedagogů a pracovníků a mládeží, kterým byla komplexně představena metoda využívající larpy jako nástroj pro rozvoj dětí, žáků a mladých lidí, která umožňuje formovat postoje. Pro bližší informace klikněte na dlaždici ;-)
Dne 25.8.2020 proběhla konference, na které byly představeny výstupy projektu. Konference se zúčastnili zástupci z řad učitelů, pedagogů a pracovníků a mládeží, kterým byla komplexně představena metoda využívající larpy jako nástroj pro rozvoj dětí, žáků a mladých lidí, která umožňuje formovat postoje. Pro bližší informace klikněte na dlaždici ;-)
Seminář "LARP - netradiční metoda ve vzdělávání"
Ve dnech 14-19.8.2020, proběhl ve spolupráci se Slovenskými partnery vzdělávací seminář, ve kterém byla představena metoda LARP jako netradiční a inovativní metoda ve vzdělávání. Školením prošla řada pracovníků s České a Slovenské republiky.
Ve dnech 14-19.8.2020, proběhl ve spolupráci se Slovenskými partnery vzdělávací seminář, ve kterém byla představena metoda LARP jako netradiční a inovativní metoda ve vzdělávání. Školením prošla řada pracovníků s České a Slovenské republiky.
O projektu Larxperience
Projektové období: 1.9.2017 - 31.8.2020
Zapojené organizace: V.I.A.C. - Inštitút pre podporu a rozvoj mládeže, Slovensko (příjemce grantu)
Trendum, o.p.s., Česká republika (partner)
MTÜ Tartu Katoliku Hariduskeskus, Estonsko (partner)
Projekt strategického partnerství je realizovaný v spolupráci tří partnerů: dvou neziskových organizací ze Slovenska a z České republiky a základní školy z Estonska.
Hlavním cílem projektu je prostřednictvím využití larpů jako vzdělávací metody formovat postoje mladých lidí, především v oblasti tolerance k odlišnostem a v oblasti rozhodování o důležitých otázkách jejich životů a nesení důsledků za tato rozhodnutí.
Dílčí cíle projektu:
- Zviditelnit larpy jako metodu vzdělávaní, která je použitelná v neformálním i formálním vzdělávání.
- Rozvíjet kritické myšlení mladých lidí.
- Naučit mladé vidět různé problematické situace očima druhého.
- Podpořit upevňovaní postojů mladých lidí prostřednictvím kontinuální práce s konkrétním zážitkem z larpu jako s prostředkem seberozvoje.
- Zvýšit dopad aktivit organizací pracujících s mladými lidmi a škol na formování postojů mladých.
Hlavním cílem projektu je prostřednictvím využití larpů jako vzdělávací metody formovat postoje mladých lidí, především v oblasti tolerance k odlišnostem a v oblasti rozhodování o důležitých otázkách jejich životů a nesení důsledků za tato rozhodnutí.
Dílčí cíle projektu:
- Zviditelnit larpy jako metodu vzdělávaní, která je použitelná v neformálním i formálním vzdělávání.
- Rozvíjet kritické myšlení mladých lidí.
- Naučit mladé vidět různé problematické situace očima druhého.
- Podpořit upevňovaní postojů mladých lidí prostřednictvím kontinuální práce s konkrétním zážitkem z larpu jako s prostředkem seberozvoje.
- Zvýšit dopad aktivit organizací pracujících s mladými lidmi a škol na formování postojů mladých.
INTELEKTUÁLNÍ VÝSTUPY
01. Metodologie měření postojů mladých lidí
Abychom mohli prokázat, že larpy skutečně mění postoje mladých lidí, potřebujeme vytvořit metodologii, která bude schopná jejich postoje změřit předtím, než se zúčastní larpu, a pak i po jeho absolvovaní.
Vytvoříme dotazníky, které budou sloužit pro identifikaci vstupní úrovně účastníků v rámci jednotlivých témat, a zároveň i pro identifikaci jejich posunu po absolvovaní programů. Dotazníky vyzkoušíme v rámci druhého výstupu tohoto projektu – tvorba larpů. Zároveň budeme dotazníky testovat i na skupinách, které vzděláváním neprojdou, aby bolo evidentní, že se postoje mladých změnily po absolvovaní programů. K dotazníkům vydáme i metodický materiál, jak s nimi v jednotlivých programech pracovat.
Abychom mohli prokázat, že larpy skutečně mění postoje mladých lidí, potřebujeme vytvořit metodologii, která bude schopná jejich postoje změřit předtím, než se zúčastní larpu, a pak i po jeho absolvovaní.
Vytvoříme dotazníky, které budou sloužit pro identifikaci vstupní úrovně účastníků v rámci jednotlivých témat, a zároveň i pro identifikaci jejich posunu po absolvovaní programů. Dotazníky vyzkoušíme v rámci druhého výstupu tohoto projektu – tvorba larpů. Zároveň budeme dotazníky testovat i na skupinách, které vzděláváním neprojdou, aby bolo evidentní, že se postoje mladých změnily po absolvovaní programů. K dotazníkům vydáme i metodický materiál, jak s nimi v jednotlivých programech pracovat.
02. Larpy
Hlavním výstupem tohoto projektu je vytvoření osmi larpů s aktuální tematikou situace v našich společnostech a s aktuálními tématy, které řeší mladí lidé v našich zemích. Tematicky budou larpy orientované do čtyř okruhů:
Až budou larpy hotové, začneme pracovat na návazných zážitkových aktivitách pro každý larp, které budou zážitek z larpu dále rozvíjet.
Hlavním výstupem tohoto projektu je vytvoření osmi larpů s aktuální tematikou situace v našich společnostech a s aktuálními tématy, které řeší mladí lidé v našich zemích. Tematicky budou larpy orientované do čtyř okruhů:
- Rozhodování – první okruh bude zaměřený na rozhodování v náročných životních situacích a na přebíraní zodpovědnosti za tato rozhodnutí.
- Důsledky – druhý okruh bude postavený na důsledcích, které naše rozhodnutí a chování přináší.
- Odlišnosti – třetí okruh bude zaměřený na rozvoj tolerance a většího pochopení odlišnosti druhých lidí.
- Ideologie – poslední okruh bude zaměřený na ideologie, které vedou k extrémismu.
Až budou larpy hotové, začneme pracovat na návazných zážitkových aktivitách pro každý larp, které budou zážitek z larpu dále rozvíjet.
03. Metodologie formování postojů mladých lidí v neformálním i formálním vzdělávání
V rámci posledního výstupu zpracujeme komplexní metodologii formování postojů. První část se bude věnovat vymezení postojů i metod jejich rozvíjení. Další část bude zaměřená na larp jako metodu vzdělávání a bude obsahovat základní principy využití larpů ve vzdělávání, způsoby uvádění her, zásady psychické bezpečnosti hráčů, a proces tvorby a vedení reflexí. Poslední část metodiky bude zaměřená na navazující aktivity, které trvaleji formuji postoje.
V rámci posledního výstupu zpracujeme komplexní metodologii formování postojů. První část se bude věnovat vymezení postojů i metod jejich rozvíjení. Další část bude zaměřená na larp jako metodu vzdělávání a bude obsahovat základní principy využití larpů ve vzdělávání, způsoby uvádění her, zásady psychické bezpečnosti hráčů, a proces tvorby a vedení reflexí. Poslední část metodiky bude zaměřená na navazující aktivity, které trvaleji formuji postoje.
DISEMINAČNÍ AKTIVITY
Diseminační larpová konference pro pracovníky s mládeží a pedagogy
V rámci šíření výsledků projektu plánujeme v každé zapojené zemi zrealizovat konference, v rámci kterých bude cílová skupina mít možnost si larpy vyzkoušet, protože konkrétní zážitek z larpu jim dá o mnoho víc než jen vysvětlování, jak larpy fungují. Na konferenci budou i workshopy s tématy související s projektem, například další využití larpů ve vzdělávání, uvádění her, práce se zážitkem, extrémistické postoje mladých lidí apod.
V rámci šíření výsledků projektu plánujeme v každé zapojené zemi zrealizovat konference, v rámci kterých bude cílová skupina mít možnost si larpy vyzkoušet, protože konkrétní zážitek z larpu jim dá o mnoho víc než jen vysvětlování, jak larpy fungují. Na konferenci budou i workshopy s tématy související s projektem, například další využití larpů ve vzdělávání, uvádění her, práce se zážitkem, extrémistické postoje mladých lidí apod.
ŠKOLÍCÍ AKTIVITY
Školící kurz Larp jako metoda vzdělávání
Školící kurz se bude konat na Slovensku a bude určený pro pedagogické pracovníky a pracovníky s mládeží ze zapojených zemí.
Hlavním cílem školení je představit účastníkům larpy jako vzdělávací metodu a naučit je využívat je pro formování postojů mladých lidí v prostředí formálního i neformálního vzdělávání.
Program bude postavený tak, aby se účastníci seznámili s celou šíři problematiky, od formování postojů až po konkrétní larpy.
Celkem se školení zúčastní 30 účastníků, deset za každou zapojenou zemi, z toho 5 pedagogů a 5 pracovníků s mládeží.
Účastníci budou po celou dobu pracovat v mezinárodních skupinkách a bude vytvořený i prostor pro sdílení jejich zkušeností a dobré praxe.
Školící kurz se bude konat na Slovensku a bude určený pro pedagogické pracovníky a pracovníky s mládeží ze zapojených zemí.
Hlavním cílem školení je představit účastníkům larpy jako vzdělávací metodu a naučit je využívat je pro formování postojů mladých lidí v prostředí formálního i neformálního vzdělávání.
Program bude postavený tak, aby se účastníci seznámili s celou šíři problematiky, od formování postojů až po konkrétní larpy.
Celkem se školení zúčastní 30 účastníků, deset za každou zapojenou zemi, z toho 5 pedagogů a 5 pracovníků s mládeží.
Účastníci budou po celou dobu pracovat v mezinárodních skupinkách a bude vytvořený i prostor pro sdílení jejich zkušeností a dobré praxe.